Det er vigtigt at have en god struktur i sin virksomhed. Ellers kan der meget let komme uorden i tingene. Hvis der ikke er styr på tingene, bliver der også glemt ting. Det er rigtigt dårligt for virksomheden. Du kan også blive meget stresset, af at der ikke er struktur i virksomheden. Det giver et dårligt arbejdsmiljø for alle ansatte.
Sørg for de vigtigste indkøb
Noget som er let at få struktur over, er de indkøb, der skal laves i din virksomhed. Det kan lyde banalt, men det kan give meget ro, hvis du sørger for at have styr på indkøbene. Indkøbene kan eksempelvis være toner. Toner er vigtigt for at printeren fungerer, og det er utroligt træls at løbe tør for toner.
Det er en god ide at skrive dine yndlingsforhandlere ned, så du ikke glemmer dem. I eksemplet med toner, kunne det være, at du havde en yndlings webshop, som forhandlede toner. Du kan også skrive ned, hvilken slags toner din printer benytter. Så hvis du skal bruge sort toner til Brother TN247BK, så skriv det ned, så du ikke glemmer det.
Andre vigtige indkøb, kunne også være ting, som post-its eller kuglepenne. Disse ting kan du købe mange steder på internettet. For at få struktur i indkøbene, kan det være en god ide, at din virksomhed har en fælles indkøbsliste. Så kan man skrive, hvis man mangler noget eller hvis man har købt noget.
Sørg for at alle ved, hvad de laver
Noget af det vigtigste i en virksomhed, er at alle ved hvad de laver. Det kan lyde banalt, men det er utroligt træls, hvis to medarbejdere har lavet den samme opgave. Det kan undgås ved, at i har et fælles system for opgaver.
Det fælles system kan være mange ting. F.eks. en app eller bare en tavle.