Når man er butiksejer er der meget man skal stå for. Når man endelig har fået styr på de basale ting, der kan få det hele til at køre som det skal, er man nået til det punkt hvor man kan pynte og forbedre de små ting. Essensen af enhver virksomhed eller butik er nemlig kunderne, og det er dér manges fokus er. Man skal altid vurdere om en handling går ud over kunderne eller ej. Kundernes oplevelse går hånd i hånd med arbejderne, og det er derfor vigtigt at danne et behageligt arbejdsmiljø, der inkluderer alle. På denne måde har man glade kollegaer og medarbejder, og dette vil smitte af på kunderne. Når dette er på plads, kan man tænke på hvordan man kan gøre butikken/virksomheden mere appellerende. Her handler det om at shoppe og finde de rigtige ting.
Nye skilte
Det første indtryk er altid det vigtigste. Et skilt er det første en kunde vil se, og derfor er man også nødt til at holde sig ajour med den. Et flot skilt kan tiltrække flere kunder, og det kan også være med til at give din butik/virksomhed sit eget præg. Køb skilte online, for at gøre det nemmere og gøre det mindre tidskrævende. Udover det, kan det også være en god idé med kort, som kunderne kan tage med sig og derfra vil de huske din butik/virksomhed bedre.
Teknologien i butikken
Udover god service og det første indtryk skal der også være styr på teknologien og herunder altså kasseapparaterne. En god idé er at have flere kasseapparater, også nogle man ikke bruger, som man kan have for en sikkerhedsskyld. Man vil nødigt have, at en kunde skal vente fordi kasseapparatet ikke virker eller noget lignende. Disse kan man også finde på nettet. Herudover kan man også tænke på sikkerheden i butikken med skjulte kameraer og alarm.