Sidder du med en iværksætter i maven, og drømmer du om at starte dit eget firma? Måske er du allerede i de begyndende faser af iværksætteriet? Lige meget hvad er der i hvert fald ingen tvivl om, at det er et stort stykke arbejde, der skal gøres, når man sætter sig for at hoppe ud i sådan et iværksætteri-projekt. Det siger næsten sig selv, at et firma skal have kunder for at kunne køre rundt, men der er altså mange, der glemmer, at de tidligt i forløbet skal have opbygget en kundebase, der kan være med til at finansiere opstarten og udvidelsen af firmaet. Derfor vil vi i denne artikel have fokus på dette og forsøge at hjælpe dig i gang med et par gode råd.
Førstehåndsindtrykket betyder alt
Det kan være svært at skabe en kundebase til dit projekt, men der er mange måder, hvorpå du kan skubbe processen i gang. I denne digitale tidsalder betyder firmaets ageren og udseende på internettet en hel masse, når man skal forsøge at lokke nye kunder til. Din hjemmeside kan ofte være det første med dit firmas navn på, som en potentiel kunde støder på, og derfor er det vigtigt, at den ser indbydende og professionel ud, imens den også skal være brugervenlig, så dine kunder hurtigt kan komme i kontakt med dig og lære mere om dit firma. Det er dog ikke alle, der har erfaring og talent indenfor det at skabe en hjemmeside, og derfor kan du med fordel gøre brug af et webbureau, der kan ordne dette for dig.
Find webbureau i Ikast hos NoMilk.
Personlig interaktion tiltrækker kunder
Som lille firma er dit største våben imod de større konkurrenter, at du har færre kunder og derved bedre mulighed for at give en mere personlig service. Dette bør du udnytte for at tiltrække nye kunder.