En IP (Internet Protocol) -telefoni er et aspekt af kommunikation, der bruger internettet til at udveksle stemmemeddelelser, fax og andre typer information over de IP-baserede netværk. Faktisk er det det teknologispecifikke udtryk, der imødekommer behovet for dagens smarte kommunikationsbehov. Traditionelt blev dette transporteret over det offentlige switchede telefonnetværk (PSTN) og baseret på de dedikerede kredsløbskoblede forbindelser. Imidlertid forenkler IP-telefoni det og flyder informationen i form af pakker over internettet eller LAN (Local Area Network). Det er simpelthen en enkelt netværksinfrastruktur, der letter både tale- og dataløsninger. Grundlæggende fungerer IP-telefoner ved at scanne og opdage den enkeltes analoge stemmesignal og konvertere dem til digitale signaler. Derefter transmitteres disse digitale signaler over bredden i form af data. På enklere vilkår fungerer IP-telefonerne ved at tage telefonsamtaler og dirigere dem via et IP-telefonsystem på tværs af et netværkskabel ind i netværket, derefter ud og derefter ind på internetforbindelsen.
1. UC-net
IP-telefoni er fremtrædende for sin pålidelige stemmeforbindelse via LAN. Med sin pålidelighed betragtes den også som den samlede kommunikationsmodel (UC) med forskellige værdifulde funktioner, såsom understøttelse af tilstedeværelse, web-, video- og lydkonferencer og gratis opkald via datanetværket. Denne samlede kommunikationspakke vil stimulere væksten i organisationerne uden meget budget til at investere i den. Dermed vil det være en god måde at spare en masse penge, uden at gå på kompromis med kvaliteten.
2. Smart mobilitet / tilslutningsmulighed
Ingen tvivl om, at IP-telefoni forbedrer kommunikationen for alle, også fjernarbejderne. I dag er det ikke nødvendigt at bære forretningstelefonen med forudbetalt service, uanset hvor du rejser. IP-telefoni giver de eksterne medarbejdere adgang til deres netværk ved hjælp af deres mobiltelefoner hvor som helst, forudsat at internetforbindelsen skal være til stede der. Det forbedrer faktisk forbindelsen på andre virksomhedsstationer, byer eller endda lande. Derfor forbedrer disse mobilitetsløsninger medarbejdernes oplevelse på en god note. Du kan læse mere om, hvordan denne mobilitetsløsning ændrer medarbejderoplevelsen.